خدمت عاشقانه موکب "شهدای باب الرضا(ع) بجنورد پس از اربعین آغاز می شود
خدمت عاشقانه موکب "شهداي باب الرضا(ع) بجنورد پس از اربعين آغاز مي شود
به مدت 5 روز در شهر نجف؛

خدمت عاشقانه موکب "شهدای باب الرضا(ع) بجنورد پس از اربعین آغاز می شود

فعالان مسجدي موکب «شهداي باب الرضا» بجنورد از روز اربعين حسيني به مدت 5 روز در شهر مقدس نجف، با همراهي اهالي مسجد، ميزبان روزانه 10 هزار زائر حسيني خواهد بود.
شناسه خبر : 51059 تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «ابراهیم زحمت کش»، مسئول روابط ایران و بین الملل موکب شهدای باب الرضاعلیه السلام بجنورد با تشریح فعالیت ها و برنامه های آن گفت: این موکب با فعالیت 120 خادم، فعالیت خدمت رسانی به زائران حسینی را به مدت 5 روز پس از اربعین آغاز کرده و  روزانه پذیرای حدود 10 هزار زائر است.

 

وی در ادامه با عنوان اینکه که موکب شهدای باب الرضاعلیه السلام شهر بجنورد  مجموعه ای از اهالی مسجد را به عشق امام حسین علیه السلام و خدمت رسانی به زائران اربعین حضرت سید الشهداعلیه السلام گرد هم آورده است، اضافه کرد: در راه اندازی این موکب اهالی مسجد موسی بن جعفرعلیه السلام، مسجد آل شیخ، خیریه حضرت ام البنین سلام الله علیه، گروه جهادی کریم آل طه و هیئت حسین جان و نیز با مشارکت  فعالان فرهنگی کانون های انتظار و فاطمیون  در شهرستان بجنورد، از سال 1395  شکل گرفته و هر ساله به عاشقان حسینی در شهر نجف خدمت رسانی می کند.

حجت الاسلام زحمت کش  در ادامه اعلام کرد: "این موکب اسکان ندارد" اما  روزانه 30 هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام برای پذیرایی از 10 هزار زائر آماده می کند.

 

 وی همچنین گفت: علاوه بر طبخ غذای گرم، پخت نان و فتیر، سرو چای، قهوه و شربت و نیز توزیع 50 هزار آب معدنی از زمان آغاز به کار موکب یعنی روز اربعین در برنامه‌های اصلی آن قرار گرفته و انجام می شود.

 

حجت الاسلام زحمت کش همچنین به برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده این موکب در ایام مذکور اشاره کرد و گفت: مشاوره طب سنتی، تغذیه اسلامی، طب اسلامی توسط اساتید حاضر در موکب، اجرای سرود سلام فرمانده توسط نوجوانان اعضای کانون مسجد، را می توان نام برد.

 

وی همچنین ادامه داد: در این موکب  ایستگاه کودکانه با حضور مربیان خواهرراه اندازی شده و علاوه بر آن برای زائران فیلم نیز اکران می شود و از اهم برنامه های فرهنگی آن می توان نام برد.

 

این فعال مسجدی با بیان اینکه موکب شهدای باب الرضاعلیه السلام میزبان 15 نفر از طلاب است، گفت: این روحانیون با هماهنگی های انجام شده در صحن حضرت فاطمه زهراسلام الله علیهامضجع شریف امیرالمومنین علیه السلام و همچنین مساجد اطراف موکب به منظور ترویج معارف حسینی و کنگره عظیم اربعین حضور می یابند.

 

 

حجت الاسلام زحمت کش، در تکمیل این گزارش، آدرس موکب شهدای باب الرضا را واقع در نجف اشرف، خیابان «صافی صفا»، در مجاورت ستاد عتبات عالیات و پشت صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اعلام کرد.

 

پایان/